måndag 2 november 2009

Min afrikana

Asså jag e en sån som gillar frukt och konstigheter i min mat. Vet inte om ni gör det, men om ni gör, så tycker jag att ni ska experimentera fram er egen afrikana-rätt. Detta blev min :)
Ingredienser
2 Kycklingfiléer
2 bananer
kokos
russin
jasminris
curry
matlagninsgrädde
2,5 dl kokosmjölk
ananasringar
jordnötter eller cashewnötter

Gör såhär
1. Koka riset en anvisningar på förpackningen
2. Skär kycklingen i kuber el liknande
3. Stek kycklingen i ex en traktörpanna och när den fått stekyta, tillsätt matlagningsgrädde, kokosmjölk och curry efter smak
4. När det kokat ihop och det snart är dags för servering, lägg i ananas- och bananbitar.

Servera med ris, russin och nötter

MUMS!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så gott med nötter i. Ser jättegott ut!

Karin
Rosa maränger.blogg.se

kat sa...

det där lät jättegott, ska absolut provas på någon gång.

sofie sa...

Ser gott ut, jag gillar också frukt i mat.Har du lust kan du kolla min persikokyckling eller ananaskassler.